• Decrease font size
  • Reset font size to default
  • Increase font size

 

Forum Związków Zawodowych – centrala związkowa, powstała w roku 2002 w Bydgoszczy. Obecnie siedziba FZZ mieści się w Warszawie. FZZ zrzesza ponad 400 tys. członków i posiada struktury organizacyjne w całym kraju. zobacz więcej...
Z tłumaczem chińskiego do nowego pracodawcy... Drukuj Email
(0 głosów, średnia ocena 0 na 5)
Trochę więcej na temat zerwanego przez związki zawodowe posiedzenia Zespołu Trójstronnego ds Kolejnictwa. Co będzie sie działo na torach w tym roku? Na początku spotkania głos zabrał Zbigniew Szafrański, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., który obszernie przedstawił plan inwestycji kolejowych na 2011 rok - relacja Aleksandra Kufki.

Co będzie sie działo na torach w tym roku?
Na początku spotkania głos zabrał Zbigniew Szafrański, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., który obszernie przedstawił plan inwestycji kolejowych na 2011 rok.
- Ten rok będzie dużym rokiem weryfikacji wykonawców – mówi Zbigniew Szafrański. - Temat finansowania zostanie zamknięty po spotkaniu z ministrem Bonim, które odbędzie się w dniu 21 lutego 2011. Obecnie oszacowany plan inwestycji kolejowych zaplanowany jest na poziomie 5,2 mld zł. Rok 2010 można nazwać rokiem wielkiej kontraktacji, średnio otwieraliśmy przetargi na poziomie 70 % oferty kosztorysowej. Proces inwestycyjny na kolei, który był zaniedbany w ostatnich latach pokazuje wąskie gardła, słabe ogniwa, usuwamy jeden a tu pokazuje się następny. Jednym ze słabszych ogniw była PLK, jeszcze jednym wąskim gardłem oprócz wykonawców okazały się urzędy wojewódzkie w zakresie wydawania decyzji administracyjnych.

Pod koniec swej wypowiedzi Zbigniew Szafrański omawiając poziomy systemu zabezpieczeń kabinowych nieopatrznie wypowiedział zdanie o systemie kontroli maszynisty w kabinie (czuwak, SHP) sugerując niejako to, że system jest od tego, aby kontrolować czy czasem maszynista nie śpi. To stwierdzenie oburzyło wręcz Leszka Miętka, prezydenta Związku Zawodowego Maszynistów w Polsce.
- Dlaczego Pan sugeruje, że maszynista śpi, a może tam ktoś śpi przy tych remontach które są prowadzone? – pyta Leszek Miętek i dodaje – i robi to Pan oficjalnie na posiedzeniu Zespołu Trójstronnego. Myślę, że jakieś słowo przepraszam w stosunku do maszynistów zostanie wyrażone. Oficjalnie Pan tutaj sugeruje, że maszynista prowadząc pociąg z ludźmi śpi, a urządzenia ma po to, aby nie spał. Moim zdaniem urządzenia są po to, że jak coś się stanie ze zdrowiem maszynisty to pociąg zostanie bezpiecznie zatrzymany.

Czytaj dalej na stronie ZZ Pracowników Warsztafowych tutaj.

Komentarze

Proszę, zaloguj się aby skomentować...